Stichting Nieuwe Drentse Volksalmanak

De Nieuwe Drentse Volksalmanak (NDVA) verschijnt sinds 1883 en is in de loop van de jaren uitgegroeid tot hét podium voor amateurs en professionals om de resultaten van hun onderzoek op wetenschappelijk verantwoorde wijze aan een breed publiek te presenteren. De almanak bevat artikelen op het gebied van geschiedenis en archeologie. De jaarlijkse uitgave van de almanak wordt mogelijk gemaakt door de Stichting Nieuwe Drentse Volksalmanak waarin naast de DHV ook de Drents Prehistorische Vereniging, het Drents Archief, de Stichting Vrienden van het Drents Museum en uitgeverij Van Gorcum zitting hebben.

De redactie van de NDVA bestaat uit:

• Vincent van Vilsteren (eindredacteur)
  • Jan Bos
  • Michiel Gerding