Programma nieuws van de werkgroep Geschiedenis

Hierbij geven wij u een globaal jaaroverzicht. In navolging van de succesvolle lezing 'De Slag op het Hart' in 't Keerpunt te Spijkerboor, waar u aan een wandeling langs de rivier de Hunze en ook een historische lezing heeft kunnen deelnemen, introduceerde de werkgroep geschiedenis ook een Lezing op Locatie (LoL) in boerderij Kamps over het Drentse boerenleven van vroeger en nu. Elders een verslag van deze geslaagde activiteit.

Voorts vragen wij alvast uw aandacht voor het symposium op 24 maart 2012 onder de titel 'Het verhaal verzamelt, van bronverzameling tot boek'.

Zoals u misschien vernomen heeft zal de DHV prijs 2011 naar een amateur gaan die een historisch Drents boek geschreven heeft. Wat beweegt mensen om een historisch boek te schrijven en hoe worden gegevens geordend? Vaak zijn het boeken over een dorp, een gemeenschap, een bekende familie. Wij zouden tijdens deze dag graag mensen samenbrengen (ook de lokale historische verenigingen zijn van harte welkom) die in dit onderwerp geïnteresseerd ZiJn.

Hierbij nodigen wij sprekers uit die willen vertellen over bun zoektocht en de keuzes die gemaakt moeten worden om een verhaal te schrijven.

Informatie kunt u inwinnen bij Connie Vanderveen (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of tel: 06 30960953)