DHV-prijs 2019

Vrijdag 21 februari 2020 worden de genomineerden voor de DHV-prijs bekend gemaakt! Vanaf vrijdag kan er ook gestemd worden.
Houd deze site in de gaten voor het laatste nieuws!

"Het bevorderen van de studie en het verbreiden van de Drentse geschiedenis in de ruimste zin genomen."
Dat staat in onze statuten. En daarom reiken we als Drentse Historische Vereniging al sinds 2000 elk jaar een prijs uit voor goede geschiedschrijving. Kent u een persoon, een instelling, een werkgroep, een project dat in het afgelopen jaar op een positieve wijze bijgedragen heeft aan de geschiedschrijving over Drenthe? Een boek bijvoorbeeld? Of een film, een website, een spel, een...

De winnaar van vorig jaar was de werkgroep Trots op Darp. Darp stond niet alleen bij de vakjury op de eerste plaats, ook de publieksprijs - een kunstwerk van de Asser kunstenaar Henk Geertsma - kwam in het dorp terecht. De uitzending vond plaats in een rechtstreekse uitzending van het programma Drenthe Toen van RTV-Drenthe.

Inmiddels heeft de jury vele inzendingen binnen. Nu wordt het spannend... De jury beraadt zich. We kunnen niet anders dan afwachten maar!
Begin maart worden de genomineerden bekendgemaakt en kunt u stemmen voor de Publieksprijs. Houd deze site in de gaten voor de laatste nieuwtjes.

Op 15 maart 2020 wordt de DHV-prijs bekendgemaakt in het programma Drenthe Toen van Sophie Timmer.