Aanmelden DHV-prijs

Voor de negentiende keer zullen we in het voorjaar van 2019 de DHV-prijs uitreiken. Het plan is om dat, net als voorgaande jaren, te doen bij RTV-Drenthe, in een rechtstreekse uitzending van het radioprogramma Drenthe Toen. Kent u iemand (of een vereniging of een instelling) die zich het afgelopen jaar verdienstelijk gemaakt heeft voor de Drentse geschiedschrijving? Of bent u zelf zo iemand? U kunt uzelf of anderen nomineren. Om u een idee te geven: op de site vindt u een lijst van eerdere winnaars.

De prijs bestaat uit een oorkonde en een geldprijs van duizend euro. Ook organiseren we wederom een publieksprijs. De winnaar daarvan krijgt een kunstwerk. Dit jaar is Henk Geertsma uit Assen de maker.

De jury van de DHV-prijs nodigt iedereen uit om kandidaten te nomineren. De inzendingen worden beoordeeld door de jury die dit jaar bestaat uit Ard van der Tuuk (burgemeester Grootegast, voormalig lid GS Drenthe), Theo Spek (professor Rijksuniversiteit Groningen), Erwin de Leeuw (medewerker Drents Archief), Jan Willem Horstman (journalist Dagblad van het Noorden) en secretaris van de jury Ferry Sieders. Stuur uw inzending, voorzien van een korte schriftelijke motivatie, naar de secretaris,

Drents Archief tav Ferry Sieders
postbus 595
9400 AN Assen

Dit kan tot uiterlijk 21 januari 2019. Van de kandidaten graag naast naam ook adres, telefoonnummer en e-mail vermelden.